Mødespillet ‘Optimér de faste møder’ et et plug’n’play dialogværktøj, der giver jer en sjovt og seriøs teambuilding. På blot 2 timer bliver I guidet igennem en struktureret og ligeværdig dialog om, hvordan I kan forbedre jeres møder betydeligt.
Det får I ud af det
- 2 timers teambuilding, hvor I spiller jeg til en bedre mødekultur og lærer hinanden bedre at kende
- Mere produktive og energifyldte møder
- Et fælles sprog om jeres mødekultur
- Indblik i hinandens forventninger til møderne
- Aftaler om konkrete mødeforbedringer, der er lette at implementere
Målgruppe: Ledergrupper, teams og afdelinger
Deltagere: 2-8 personer pr. spil
Varighed: ca. 2 timer
Pris pr. spil: 9.000 kr. ekskl. moms
Køb spillet
“Det var en super god måde at få en dialog omkring hvordan vi kan forbedre, effektivisere og optimere indhold og frekvens af vores møder. Og sjovt med både billeder og brikker.”
– Maria Hamm, Head of Talent, Development & HSE hos ISS
Film
Udbytte for lederen
- Nytænkning i møderummet
- Viden om og fra mødedeltagerne
- Bedre og mere effektive møder
- Få on-boardet nye mødedeltagere/medarbejdere
- Den stille kommer til orde
Udbytte for teamet
- Ligeværdig dialog
- Fælles ansvar for bedre møder
- En sjov og konstruktiv event
- Sammenhold og fortrolighed
- Ny energi og motivation
Mødespillets forløb – sådan evaluerer I jeres møder
START: Mødelederen starter spillet med at læse højt, hvad der står under låget på feltet START, og alle får en introduktion til spillet og spillereglerne.
STATUS: 20 billedkort spredes ud på bordet. Hver deltager vælger et kort og fortæller ud fra billedet, hvordan de oplever de nuværende faste møder.
FORMÅL: Hver deltager vælger de 3 vigtigste overordnede formål med de faste møder ved at placere brikker på tyve kort med typiske formål. Alle fortæller kort om, hvad de har valgt.
FORBEDRINGER: 20 kort med illustrationer og elementer, som møder består af, spredes ud på bordet. Hver deltager lægger på skift én brik på et kort og fortæller om deres forslag til, hvordan møderne kan forbedres, så de lever op til de overordnede formål.
DJÆVELENS ADVOKAT: 20 kort med billeder og ord, der beskriver typiske barrierer for gode møder spredes ud på bordet. Hver deltager vælger et kort og fortæller ud fra billedet, hvilke barrierer, der er ved forslagene til forbedringer, de lige har talt om.
HANDLING: Kortene med forslag til forbedringer findes frem igen. Deltagerne vælger på skift et kort og fortæller, hvordan det kan føres ud i livet. Beslutninger om konkrete handlinger inklusiv den ansvarlige noteres i referatet.
EVALUERING: De 20 billedkort, som blev brug på feltet STATUS, spredes ud på bordet igen. Hver deltager vælger et kort og fortæller ud fra billedet, hvordan de nu tror de faste møder bliver.
SLUT: Mødelederen afrunder spillet og opsummerer beslutninger om, hvordan de fremtidige møder skal optimeres.